onsdag 13 november 2013

Karma när den är som bäst?

Det känns som att Leksandsförlusten knackade på dörren och sa förlåt.


Idag känner jag mig glad. Nästan löjligt sådan. Igår fick jag se mitt Frölunda tugga sig igenom två perioder för att sedan gå segrande ur en match de kanske inte borde ha vunnit. Bortaplan, stundtals ofokuserat, 19 skott. Det känns som att Leksandsförlusten knackade på dörren och sa förlåt. Karma när den är som bäst.

Jag kan inte heller sluta titta på tabellen. En vackert slingrande tvåa framför Göteborgarna och ärkerivalerna under strecket. Visserligen i en tight serie -  men  just därför som jag passar på att titta. Noga.

I övrigt: Linus Fernström är bäst på plan. Hemma framför TVn sitter vi och gnäller för att han alltid tycks gå ner på knä. Kort därefter gör han räddning efter räddning med benskyddet mot isen. Jag tror vi ska sluta gnälla.

Johan Rylander är bäst på nätet. Eller vad sägs om denna personliga inblick om en dag med Frölunda på bortamatch? Lasu läser Ninas Resa, Dick spelar biljard på mobilen istället för uppvärmning och Figge använder inte strumpor.  På söndag får vi läsa hela reportaget i GP!

Till sist: Fick en trevlig överraskning i morse när jag kom på att jag bytt ut Skrbek mot Ahnelöv i mitt Dreamteam precis innan uppehållet. Här rullar (höhö) pengarna in. Om nu någon skulle bry sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar